Ali Öz - Salt Galata - Gülçin Demirci - Zeytin Güzellemesi

 

Ali Öz - Salt Galata


ZEYTİN GÜZELLEMESİ

Şu çocuklara baksana! Hakkını vererek satıyorlar zeytinleri. Ceketlerini giyerek, yani yaşamak gibi ciddiye alarak! Nasıl almasınlar ki. Sattıkları para, yedikleri şifa getirecek!” dedim.

Küçük yaşlarından beri ağzına tek zeytin tanesi değdirmeyen arkadaşım gözlerini süzerek dudak büktü.

Bu küçümsemeyi gördüm ve hoşuma gitmeyen pek çok şey gibi görmezden geldim. Böylesi güzel bir meyveyi yemeden geçen ömür de bilmem ki nasıl desem.

Ağaçların içinde en çok zeytin ağacını, zeytinlerin içinde en çok siyah zeytini severim. Yeşil zeytinin o biraz diyet, biraz ekşi tarzı hoşuma gitmez. Ben hayatı, siyah zeytin gibi bazen sele tarafından, bazen taş baskı tarafından yemeyi severim.

Neden” diye sordum

Çok büyük bir hayal kırıklığım var.” dedi. Her zeytin görüşünde o güne dönüyordu. Zeytinle ilgili nasıl bir hayal kırıklığı yaşar insan diye deştim ama kendini dışarıda tutup bir örnekle anlattı;

Zeytin ve Ekmek öyküsünü biliyor musun?” diye sordu. Bilmiyordum. Anlatmaya başladı. Zeytin, ekmek yemekten bıkmış bir kadın, dilediği gibi yemek yiyebileceğini hayal ettiği zengin evin ihtişamlı salonunda, kocasını aldatmanın sınırlarında gezerken, pahalı masanın üzerinde kendisine yemek olarak sunulanın, yine zeytin ekmek olduğunu görünce gözyaşlarını tutamaz ve koşarak oradan uzaklaşır.

Zeytin ekmek güzeldir ama ne kadar süreyle yediğine bağlıdır dedi.

Daha fazla üstüne gidemedim.


Fotoğraf : Ali Öz - Salt Galata
Öykü : Gülçin Demirci / 02.10.2023




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaparken:
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka konuyla ilgili olmasına özen gösteriniz.
2. İsim ve Soy ismi yazmayı unutmayınız.
3. Konuyla ilgili olmayan sorularınız için lütfen iletişim formunu kullanınız.

© Onanafod Blogunda yayınlanan tüm fotoğraf ve yazıların telif hakları, Onanafod blogu sanal yayını, tanıtımı, kitapları dışında fotoğrafçıya ve yazara aittir.