Serkan Turaç - Serra Kemmer - Cadde-i Kebir Ayazı

 

Serkan Turaç

CADDE-İ KEBİR AYAZI

Zaten ıssızdı artık Cadde-i Kebir. Buz gibi de soğuk.

Lebon uçmuş gitmiş. Markiz ağlamaklı. Karaca Tiyatrosu çoktan kül olmuş. Yüreğim kıpır kıpır, caddeye çıkmışım oysa. Aramak için gençliğimi, çocukluğumu bu soğukta. Durup kafamı kaldırdım, Narmanlı’ya şöyle bir baktım. Aliye, kapıdan çıkacak sandım. İçim sızladı; bir kuruluk ağzımda, öyle bir acı var ki dilimde damağımda, yüreğimde. Başladım yalanmaya, sanırsın üç dakika önce İnci’nin profiterolünü mideye indirmişim de, kalan çikolata sosunu yalıyorum dudaklarımın kenarında. “Bu ne yalanıp duruyor aygın baygın” diye bakıyor yanımdan geçen adam. Sorsan, ne Narmanlı’yı bilir, ne de Aliye’yi. “Ahanda işte burası, bak İstiklal caddesi” der üç metre arkasından seke seke koşuşturan kara çarşafa dolanmış hanımına. Gösterir o meşhur Beyoğlu’nu.

Zaten ıssızdı dedim ya. Bir de Tramvay çıngır çıngır aldı götürdü onu benden. O koca soğukta, beni bir başıma bıraktı. Şemsiyem kaldı elimde. Onu bile doğru dürüst elimde tutamadım işte. Yalanıp durdum karda kıyamette.


Fotoğraf : Serkan Turaç
Öykü : Serra Kemmer / 10 Ağustos 2023, Moda


5 yorum:

  1. Çok güzel yazılmış eski ile yeni karşılaştırılması, çok beğendim.

    YanıtlaSil
  2. Öykü kısa… Olsun etkili.

    YanıtlaSil
  3. Kaleminize sağlık. Hem fotoğraf hem yazı tek başlarına da var olabilirler gibi geldi bana.

    YanıtlaSil
  4. Fotograf’ların gibi kalemin de nokta atış yapmış..hislerimize tercüman oldun…çok güzel..tebrikler serra’cığım 👌👏

    YanıtlaSil
  5. İstanbul’da bir çoğu bölge yada cadde gibi İstiklal’de ticari arsızlığa yenik düştü , emeğine sağlık Serra. Fotoğrafda alkış 👏🏻

    YanıtlaSil

Yorum yaparken:
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka konuyla ilgili olmasına özen gösteriniz.
2. İsim ve Soy ismi yazmayı unutmayınız.
3. Konuyla ilgili olmayan sorularınız için lütfen iletişim formunu kullanınız.

© Onanafod Blogunda yayınlanan tüm fotoğraf ve yazıların telif hakları, Onanafod blogu sanal yayını, tanıtımı, kitapları dışında fotoğrafçıya ve yazara aittir.