Yücel Tunca - Şafak Hacaloğlu - Özlem

Yücel Tunca

ÖZLEM

Yaşadığımız yerde, denizin kokusu, kırmızı alabalığın yaşadığı dere kokusuna karışıyordu. Arkamızda, yeşilin her tonunun olduğu dağlar.

Evimizin yola bakan penceresinde, her mevsim pembe, beyaz açan sardunyalar vardı. Köprüden geçerek evimizin sokağına girdiğimde, sardunyaların arasından görürdüm seni.

Dikiş makinenin başında, elindeki işleri yetiştirmeye çalışırken, benim okuldan gelme saatimde kalkar, camın arkasından sardunyaların güzelliği ile gelişime bakardın.

Gözüm pencerede olurdu. Sardunyaların arasından seni görünce içimde kelebekler uçardı sanki. Sen açıyordun ya kapıyı, kışlar daha bir bahar oluyor, baharlar daha bir yeşil geliyordu.

Sen, benim çocuk mutluluğumu izlerken, ben sana neler hissettiğimi anlatabilseydim keşke…
Belki her şey daha farklı olurdu.

Sana dair ne varsa büyüttüm içimde, korudum sakladım.
Yokluğun, bahar ortası kış.
Sevinç sonrası hüzün artık.
Seni çok özledim anne…


Fotoğraf : Yücel Tunca / Anne Evinden Desenler - Dikiş Makinesi Örtüsü
Öykü : Şafak Hacaloğlu / Aralık 2023 

4 yorum:

  1. Hatice Ayaksız26 Aralık 2023 13:02

    Şafak çım çok etkileyici,ruhuma dokunan bir öykü olmuş. Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana,çok teşekkür ederim😘

      Sil
  2. Gül Tuzcu Karaman
    Şimdi Anne,sardunyalar öksüz
    Sensizliğe çiçek açıyorlar...

    YanıtlaSil
  3. Dikiş makinesi tıkırtıları kulaklarımda,
    Derinlerde göz nuru işli özlemin
    Sardunyalar iyot kokuyor annem,
    İpek işlemeli örtüye sinmiş kokun,
    Çıkıp gelecekmişsin gibi sardunyalı kapıda gözlerim…
    Yasemin Tuzcu Şahin

    YanıtlaSil

Yorum yaparken:
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka konuyla ilgili olmasına özen gösteriniz.
2. İsim ve Soy ismi yazmayı unutmayınız.
3. Konuyla ilgili olmayan sorularınız için lütfen iletişim formunu kullanınız.

© Onanafod Blogunda yayınlanan tüm fotoğraf ve yazıların telif hakları, Onanafod blogu sanal yayını, tanıtımı, kitapları dışında fotoğrafçıya ve yazara aittir.