Murat Harmanıklı - Gamze Doğru - Hiç

Murat Harmanıklı

HİÇ

Bilmediğim bir şehrin, hiç bilmediğim bir caddesinin tam ortasındayım.
Kıpırtısız, eylemsiz.

Duruyorum.
Yağmur damlaları yüzümü ıslatıyor.
Duruyor ve sağımdan, solumdan, önümden, arkamdan akan hayatları hissetmeye çalışıyorum.

Hangisi gerçek, hangisi değil.
Hangisi var, hangisi yok?
Gözümü kapatıyor ve telaşlı adımların ıslak kaldırımlardaki sesini dinliyorum.

Bu telaş!
Bir yerlere bir şeylere yetişme telaşı, sanki yarın olmayacakmışçasına.
Kurulmuş bir saatin tik takları tam da yarın duracakmışçasına.
Ah bu telaş!
Sonu gelmeyen…

Yağmur şiddetini arttırıyor.
Açılan şemsiyeler, sıklaşan adım sesleri, kornalar, açılan-kapanan otomobil kapıları, bağırış, çağırış.
Bütün sesleri tek tek ayırt edebiliyorken birden hepsi toplanıp uğultuya dönüşüyor zihnimde.
Kör karanlık bir uğultu.

İçim sıkılıyor, nefesim daralıyor.
Bir kuş cıvıltısı duysam belki kendime geleceğim.
Ya da bir ateş böceği görsem…
Yüzüm, saçlarım sırılsıklam.

Aldırmıyorum.
Bir an, sadece bir an “yaşamak istiyorum“ diye bağırmak geliyor içimden.
Tıpkı şairin dediği gibi : Bir sincap gibi mesela “

Burada, bilmediğim bu şehirde, hiç bilmediğim bu caddenin ve onca kalabalığın tam ortasında, hem çok yakın, hem herkesten çok uzakta sadece duruyorum.
Duruyor ve dinliyorum.
Kocaman, gri bir canavarın dişlerinde öğütülen hayatlarımızın sesini dinliyorum.
Kurgulanmış hayatlar akıyor sağımdan, solumdan.

Birbirinin tıpatıp aynısı.
Binlerce, onbinlerce maske, rengarenk, görevini kusursuzca yapan.
Uzaklaşan, yaklaşan, hızlanan, yavaşlayan adım seslerine karışan korna sesleri, bağırış, çağırış.
Bütün sesler tek bir uğultuya dönüşürken kulaklarımda, görüntüler de gittikçe bulanıklaşıyor.
Şemsiyemi açıp telaşlı adımlara kendi adımlarımı uydurarak bilmediğim bu şehrin, hiç bilmediğim bu caddesinin tam ortasından hiç bilmediğim bir yöne doğru yürüyorum.

Adımlarım sıklaşıyor.

Korkuyorum.
Kaçarcasına koşmaya başlıyorum.

Yağmurun sesi karışırken adım seslerime, önce bacaklarım, kollarım, bedenim sonra yüzüm bulanıklaşıyor…


Fotoğraf : Murat Harmanıklı
Yazı : Gamze Doğru



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaparken:
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka konuyla ilgili olmasına özen gösteriniz.
2. İsim ve Soy ismi yazmayı unutmayınız.
3. Konuyla ilgili olmayan sorularınız için lütfen iletişim formunu kullanınız.

© Onanafod Blogunda yayınlanan tüm fotoğraf ve yazıların telif hakları, Onanafod blogu sanal yayını, tanıtımı, kitapları dışında fotoğrafçıya ve yazara aittir.